سئوکار

فهرست مطلب :

سئوکار کیست ؟

فردی که میتواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما بشود. منظور از ترافیک تعداد کاربرانی است که از وب سایت شما بازدید میکنند.

 کاربران معمولا با جستجوی موضوعات مختلف در گوگل به اهداف خود دست پیدا میکنند.

ظاهر شدن در نتایج جستجوی گوگل نیز امروزه به یک رقابت بین سایت‌های تبدیل شده است.

 گوگل برای نمایش سایت‌های مختلف در نتایج خود، الگوها و قوانینی را وضع کرده است. هر سایتی بتواند این قوانین را به نحو احسنتر رعایت کند، میتواند بالاتر از سایت های دیگر در نتایج گوگل خودی نشان دهد.

عبارت سئو از عبارت مختصر SEO به معنی Search engin optimazition گرفته شده است. پیشنهاد میکنم بعد یا قبل از خواند این مطلب حتمام مطلب سئو چیست سایت ما را مطالعه بفرمایید.

ضمنا ما خدمات سئو را نیز ارائه میدهیم، شما میتوانید برخی از نمونه کارهای ما را در این صفحه ببنید.

یک سئوکار درواقع به این قوانین اشراف کامل دارد و میتواند آن ها را در سایت شما پیاده کند.

سئوکار خوب چه تخصص‎‌هایی دارد ؟

  • تسلط کافی روی زبان انگلیسی
  • آشنایی کامل با نحوه کار گوگل و سایر موتور‌های جستجو
  • باید بتواند کلمات کلیدی مورد نظر را استخراج کند
  • آشنایی با زبان html
  • آشنایی با زبان java script
  • نوشتن محتوا
  • تسلط کامل بر حوزه سئوی تکنیکال و تاثیر آن روی سئو
  • توانایی بررسی سایت‌های رقیب بصورت عمقی
  • آشنایی با گوگل سرچ کنسول
  • آشنایی با گوگل دیتا استیدیو
  • آشنایی با گوگل آنالیتیسک

زبان انگلیسی و سئو

دانستن زبان انگلیسی برای یک سئوکار یک ضرورت است چرا که حجم محتوای ارائه شده به این زبان در زمینه سئو بسیار گسترده تر و عمیق تر از هر زبان دیگری است. علاوه بر این، اکثر ابزارها سئو به زبان انگلیسی هستند.

دانستن نحوه کار گوگل

گوگل با استفاده از کامپیوتر‌های خاص ابتدا خودش تمامی صفحات وب را جستجو و سپس در دیتا بیس خود ذخیره میکند. البته نه تمام اطلاعات یک صفحه را، بلکه تنها بخش هایی مشخصی از آن را. مثلا عنوان صفحه، موضوع صفحه، عناوین تصاویر و ویدوهای آن صفحه و یکسری اطلاعات ویژه مانند نظرات، تگ های html و …

بعد از آن، وقتی کاربر موضوعی را جستجو کند، گوگل در واقع از دیتا بیس خودش موضوعات مرتبط را به کاربر نشان میدهد. برای همین هم هست که شما در کسری از ثانیه، با میلیون ها نتیجه روبرو میشوید.

در پروسه ایندکس کردن صفحات سایت توسط گوگل، نکات، فاکتورها والگو‌هایی وجود دارد که یک سئوکار باید آن‌ها را بداند. این الگوها و قوانین، با اصطلاح الگوریتم های گوگل شناخته می‌شوند. شما می‌توانید با خواندن مقاله معرفی 200 الگوریتم گوگل بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

مثلا یک صفحه html شامل بخش هایی مانند head,body,footer,sidebar است. قسمت head درواقع شناسنامه آن صفحه است و به کاربر و ربات خزنده گوگل می گوید (به هرکدام به یک روشی) که این صفحه درباره چیست و زبان آن چیست. و یا اینکه این صفحه آیا کپی یک صفحه خاص است یا اینکه نمونه مشابه آن وجود ندارد.

در صفحاتی که با زبان‌های برنامه نویسی دیگر مانند java script یا php نوشته شده باشد نیز باید چنین ساختاری حفظ شود. در صورت عدم وجود این ساختار، ممکن است ربات گوگل نتواند درک درستی از این صفحه داشته باشد.

بنابراین یک سئوکار حرفه‌ای باید تخصص تشخیص و رفع چنین مشکلاتی را داشته باشد.

استخراج کلامت کلیدی

در فرایند سئو، اشراف داشتن به موضوعات یک وب‌سایت و تطبیق آن با آنچه کاربران در سر دارند، بسیار مهم است. گوگل جهت بهبود عملکرد خود همیشه سعی میکند همکاری نزدیکی با سئوکار‌ها داشته باشد، برای همین اطلاعات جستجو را در اختیار عموم میگذارد.

یک سئوکار باید بتواند و بداند که چگونه میتوان به این اطلاعات دست پیداکرد.

پیش از این ما مقاله‌ای با همین موضوع قدرت تحقیق درباره کلمات کلیدی نشر کرده ایم که خواندنش خالی لطف نیست.

آشنایی با HTML

تمامی وب سایت ها از زبان html در  کنار سایر زبان های توسعه وب بهره  می‌برند. در واقع html یک قالب برای نمایش زبان‌های برنامه نویسی وب در یک صفحه وب است. بنابرین آشنایی با آن برای یک سئوکار بسیار ضرورت دارد. گوگل نیز در الگوهای خود از المان‌های این زبان، برای سریع‌تر کردن فرایند ایندکس و نمایش صفحات به کاربر، بهره می‌برد.

آشنایی با سایر زبان‌های توسعه وب‌سایت

امروزه زبان‌ها و فریم ورک‌های متعددی برای توسعه یک وب‌سایت وجود دارد، هرچند یک سئوکار نیازی به اشراف کامل به آن ها ندارد و از آن گذشته بهتر است که شخص و یا اشخاصی دیگری در یک سازمان و یا شرکت، مسئول این کار باشند. اما باز هم یک آشنایی کلی می‌تواند باعث بهبود تعامل بین سئوکار و تیم توسعه‌دهنده شود.

آشنایی و سپس تسلط بر  مبحث سئوی تکنیکال

آشنایی با مبحث سئوی تکنیکال یعنی آشنایی با انتضارات فنی گوگل از وب سایت‌ها. یعنی اگر گوگل انتضار داشته باشد که در قسمت head یک صفحه Html باید تگ title وجود داشته باشد. یک سئوکار باید از این مسئله آگاه باشد و در صورت نبود آن اقدام به برطرف نمودن مشکل کند.

البته سئوی تکنیکال به این بحث محدود نمی شود. مسائلی مانند structured data,sitemap,duplicated contet,crawling and indexing در این مبحث گنجانده میشوند.

مثلا در مبحث sitemap، ما سعی مکینیم ساختار صفحات را مشخص کنیم. مثلا اگر شما یک سایت برای یک شرکت خدمات تعمیرات ماشین راه اندازی میکنید. صفحات آن باید ساختار مشخصی داشته باشند.

مثلا خدمات تعویض روغن و فیلتر در قسمت خدمات فنی قرار میگیرند، اما تعویض صندلی ها و روکش آن هادر قسمت خدمات تزئینی قرا میگیرند.

در واقع صفحه ای که به ارائه لیست خدمات این سایت اختصاص دارد، صفحه مادر صفحه ای است که در آن شما خدمات تعویض روغن را معرفی کرده اید. شاید بخواهید یک صفحه نیز با عنوان خدمات تزئینی ایجاد کنید و صفحه تعویض صندلی را زیر مجموعه آن قراردهید.

نمونه یک سایت مپ خوب

نمونه یک سایت مپ بد

تسلط بر مبحث لینک سازی داخلی و خارجی

یک سایت خوب دارای لینک سازی داخلی عمیق است، برخی صفحات به برخی صفحات خاص لینک شده اند. این کار میتواند باعث ایجاد یک ارتباط معنایی برای ربات گوگل شود. همچنین باعث طولانی تر شدن زمان حضور کاربر در سایت شود. موضوعی که می‌توانیم با آن با یک تیر  چند نشان بزنیم. هم از لحاظ معیار‌های گوگل خودی به گوگل نشان دهیم و هم خودمان را بیشتر به کاربر معرفی کنیم.

مسئله بعدی لینک‌سازی خارجی است، حضور گسترده نام و لینک برند و صفحات مختلف آن در سایت های دیگر،  اللخصوص سایت‌های مرتبط با حوزه کاری خودش، میتواند باعث افزایش اعتبار دامنه شود. برند.لذا باید بدانید چه راهکارهایی برای افزایش حضور لینک‌های سایتتان در سایت‌های دیگر وجود دارد.

توسیه میکنم مطلب بک لینک چیست ما را مطالعه فرمایید. و یا در سایت خوب یکتانت که در حوزه سئو و تبلیغات آنلاین فعالیت چشم‌گیری داشته است، به ادامه مطالعه درباره این مبحث بپردازید.

آشنایی با مبحث محتوا‌نویسی و بازاریابی محتوا

برخی در حوزه سئو اعتقاد دارند که مطلب خوب همه چیز است، در واقع همه چیز حول محور محتوا  میگردد. بدون محتوا و یا محتوای ضعیف، یک سایت هیچ ارزشی برای گوگل ندارد. چرا که درواقع آن سایت هیچ ارزشی برای مخاطب در قدم اول ندارد.

بنابراین تسلط بر مبحث تولید محتوا یکی از اساسی‌ترین تخصص‌های یک سئوکار می‌باشد.

آشنایی با ابزارهای پایش ترافیک سایت

گوگل 3 ابزار بسیار معروف را برای اینکار ارائه میدهد، یک سئوکار حتما باید از این ابزارها استفاده کند. این ابزارها یکجور متر برای سنجش وضعیت سئو سایت شما هستند. این ابزارها به شما چنین اطلاعاتی میدهند.

  • در یک روز،هفته،ماه و یا سال گذشته چند کاربر به سایت شما آمده‌اند.
  • کاربرها چه کلماتی را در گوگل جستجو کرده‌اند و سپس روی لینک سایت شما کلیک کرده‌اند و سایت شما در کجای گوگل بوده است هنگامی که کاربر آن را دیده است.
  • مشاهده خطاهایی که سایت شما از لحاظ رابط کاربری، سرعت و … دارد.
  • مقایسه حجم ترافیک وبسایت در دوره‌های مختلف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه.

این ابزار ها شامل این موارد هستند

  1. گوگل سرچ کنسول google search console
  2. گوگل آنالیتیک google analytics
  3. گوگل دیتا استیدیو google data studio
  4. Semrush  ( یک ابزار برای آنالیز سایت از همه جوانب، چه رقابتی چه بصوتر تنها به منظور مشاهده ترافیک سایت و عیوب سایت).
مطالب مرتبط
نویسنده مطلب
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
هورا، ۳ کامنت داریم ! شما هم بنویسید بیشتر بشه :)

۳ پاسخ

  1. مرسی که انقدر استادید و این تصمیم را گرفتید که آموزش بدید. ولی هیچکی مثل شما استاد نمیتونه بشه. شما تک اید.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

مسیرهای ارتباطی