تغییر هاست وب سایت - مهاجرت از یک هاست به هاست جدید

آموزش روش های انتقال سایت وردپرسی از یک هاست به هاست دیگر

فهرست مطلب :

روش های انتقال سایت وردپرسی از یک هاست به هاست دیگر:

  1. استفاده از پلاگین duplicator pro لینک آموزش پلاگین، لینک خرید پلاگین
  2. جابجایی دستی
  3. درخواست از هاست جدید برای کشیدن زحمت ها

همچنین نکات مهم بعد از مهاجرت به هاست جدید را هم گفتیم که آخر مطلب میتونید مطالعه کنید.

استفاده از پلاگین duplicator pro جهت جابجایی سایت به هاست جدید

ما قصد نداریم آموزش کامل نحوه استفاده از این پلاگین فوق العاده را انیجا قرار بدیم، عوضش گشتیم و بهترین آموزش موجود را براتون پیدا کردیم و گذاشتیم.

این پلاگین اینقدر خوبه که شرکت های فروش قالب های وردپرس، از اون برای تحویل وب سایت های آماده استفاده میکنند. طوری که کاربر فقط با دنبال کردن چند مرحله ساده، میتونه یه وب سایت را بصورت دمو یا نمایشی روی هاست خودش بالا بیاره.

اما اگه دوست ندارید یا نمیخوایند هزینه پلاگین را پرداخت کنید، به این 2 روش دیگه هم فکر کنید:

جابجایی دستی سایت از هاستی به هاستی دیگر (ویدئو)

درخواست از هاست جهت جابجایی سایت از هاست قدیمی

خوب این دیگه واقعا توضیح خاصی نمیخواد واقعا. همه شرکت های ارائه دهنده هاست، این خدمات را دارند و در کمتر از 1 روز براتون انجامش میدند.

موارد مهم در حین و بعد از انتقال سایت

1-بعد از انتقال وب سایت، ssl وب سایت را هم نصب کنید. اکثر هاست های ssl رایگان ارائه میدند. کافیه بهشون پیام بدید و ازشون بخوایند که براتون ssl جدید را نصب کنند.

2-بعد از تغییر نیم سرورها، با استفاده از این وب سایت ، چک کنید که اون ها عوض شدند. به شکل زیر: یعنی گزینه را روی ns قرار بدهید.

3-در صورت بروز خطای error database connection ، فایل wp-config را مجدد برای تغییر درست سه مورد db name,db user,db password بررسی کنید.

4- حتما یک کپی از فایل های سایت و دیتا بیس در کامپیوتر خود قرار دهید.

5- اگر سایت شما بازدید زیادی دارد، حتما تغییر name servers را در ساعات کم ترافیک انجام دهید تا به سئو سایت شما لطمه نزند.

6- شما باید ایمل ها را بصورت دستی در هاست جدید ایجاد کنید و سپس پوشه ایمیل ها در هاست قبلی را بصورت فایل فشرده دانلود کنید و در هاست جدید آپلود کنید و سپس فایل فشرد را استخراج میکنید تا ایمیل ها هم منتقل شده باشند.

7- رکرودهای dns مانند رکورد dns گوگل سرچ کنسول را هم یادتون نره مجدد ایجاد کنید.

مطالب مرتبط
نویسنده مطلب
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
هورا، ۴ کامنت داریم ! شما هم بنویسید بیشتر بشه :)

۴ پاسخ

  1. ایمیل ها را به چه شکل منتقل کنیم ؟ ما کلی ایمیل داریم که حجمشون بیشتر از حتی وب سایته و بعنوان سند باید باقی بمونن در هاست جدید.

    1. ابتدا در هاست جدید بصورت دستی تمام ایمیل ها را از طریق cpanel قسمت email account و سپس قسمت create a new email را عین هاست قبلی ایجاد میکنیم، سپس به سراغ پوشه ایمیل ها در هاست قبلی از طریق fille mannager میریم و همه ایمیل ها همراه با محتویاتشون را انتخاب،فشرده سازی و سپس دانلود میکنیم و بعد در قسمت ایمل های هاست جدید آپلود و سپس استخراج میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =

مسیرهای ارتباطی