تاثیر هاست خوب روی سرعت سایت

فهرست مطلب :

هاست خوب قطعا روی سرعت سایت تاثیر گذاره اما چطوری میشه فهمید که هاست سایت ما خوبه یا نه ؟

ما در کل 3 نوع هاست برای وردپرس میتونیم داشته باشیم:

1- هاست اشتراکی معمولی

2- هاست اشتراکی وِیژه

2- هاست اختصاصی یا سرور مجازی

هاست اشتراکی معمولی

در حالت اول شما یه هاست میخرید که حالا میتونه ظرفیت ذخیره فایل از 200 مگابایت تا مثلا 40 گیگ را داشته باشه، که قطعا 40 گیگی قیمت بیشتری هم داره. اما از لحاظ سخت افزرا تفاوتی با هم ندارند. مثلا ram و cpu یکسانی دارند.

این نوع هاست میتونه چند مشترکت داشته باشد، یعنی شرکت تامین کننده هاست شما، این هاست شما را با چندین نفر دیگه به اشتراک گذاشته باشه.

نکته اینجاست که یه شرکتی میاد بین مثلا 50 نفر به اشتراک میگذاره و یه شرکتی هم میاد بین 500 نفر به اشتراک میزاره.

قطعا این مسئله روی سرعت لود سایت شما تاثیر گذار خواهد بود..

هاست اشتراکی ویژه

این هاست میتونه از ram و cpu بالاتری برخوردار باشه و بین تعداد کمتری مشترک هم تقسیم شده باشه. در نتیجه هم گرونتره هم سریعتر. معمولا تا 3 برابر هاست اشتراکی قیمت دارند. این هاست های با نام هاست‌ پربازدید هم به فروش میرند.

هاست اختصاصی یا سرور مجازی

شما میتونید با خرید یک سرور مجازی اختصاصی از یک یا چند سایت میزبانی کنید. در این حالت یک سرور مجازی در اختیار شما قرار میگیره و شما روی اون نرم‌افزارهایی مثل C-Panel , Direct-Admin را روش نصب میکنید و بعنوان هاست سایت خودتون استفاده میکنید.

هزینه این هاست با توجه به مقدار ram،cpu و hdd که دارند، بصورت ماهیانه محاسبه میشه و از ماهی 400 هزار تومان شروع میشه.

معرفی معتبرترین شرکت هاس هاستینگ

من سال هاست دارم از هاست های ایرانی استفاده میکنم، به نظر من این شرکت ها از جمله بهترین و معتبرترین شرکت های هاستینگ در ایران هستند.

1-لیمو هاست

2-هاست دی ال

3-نت افراز

4- ایران سرور

5- مهین هاست

البته در این مقاله که توسط یکی از دوستان فعال ر زمینه وردپرس نوشته شده، یه بررسی عمیق تری انجام شده از بهترنی هاست های موجود در ایران.

بررسی کیفیت یکی از شرکت های ارائه دهنده هاست

شرکت میهن‌وب‌هاست که من سال هاست دارم باهاشون کار میکنم 2 پلن متفاوت داره.

1- هاست اشتراکی معمولی لینوکسی یا ویندوز

این هاست با کانفیگ های مختلفی ارائه میشه و فضای هاست هم میتونه از 200 مگابایت تا چند گیگابایت باشه. با بررسی که انجام شد، تا 900 وب سایت توی این هاست‌ها میزبانی میشه، یعنی سایت شما و سایت 900 نفر دیگه.

2- هاست پربازدید

این هاست هم اشتراکی هست، ولی با بررسی که ما انجام دادیم دیدیم که هر هاست پربازدی تا 40 وب سایت مختلف را بصورت اشتراکی هاست میکنه، یعنی به غیر از شما 40 نفر دیگه هم ازش استفاده می‌کنند.

قیمت پلن شماره یک حدود 400 تومن در سال

قیمت پلن شماره دو حدود 2 میلیون تومن در سال

نحوه ارزیابی کیفیت هاست

فارق از نظرات متفاوت و تجربیات گوناگونی که کاربرها دارند، به نظر بنده آدم باید خودش دست بکار بشه و از کیفیت هاست مطمعن بشه.

یکی از ملاک‌های سنجش کیفیت هاست‌های اشتراکی، تعداد مشترکین اون‌ها هست. اما چطوری ما بررسی کردیم و متوجه شدیم این 2 نوع هاست بین چند نفر تقسیم شده ؟ برای این کار به این لینک برید. خیلی راحت اسم دامنه ای که DNS های هاست مورد نظر را روش تنظیم کردید را داخل کادر وارد کنید.

روش‌های تست سرعت هاست

از اونجایی که ملاک تعداد مشترکین نمیتونه به تنهایی بیانگر کیفیت و سرعت هاست باشه (چون ممکنه سخت افزار یه هاستی که مشترکین زیادی داره قویتر باشه از هاستی که مشترکین کمتری داره)، ما روش هایی را برای تست سرعت هاست به شما معرفی می کنیم.

کار به اینصورت انجام میشه که شما اول وردپرس روی هاست مورد نظر نصب میکنید. بعد از اون با یکسری ابزارکه توی این مقاله بیشتر بهش پردختیم ، تاثیر سرعت سایت روی سئو ، سرعت هاست را تست میکنیم.

نکته اینجاست که شما فقط وردپرس را نصب کنید و از نصب قالب یا افزونه روی وردپرس اجتناب کنید.

ابزارهای تست سرعت سایت:

1- استفاده از google page speed insight

2- استفاده از وب سایت gtmetrix

3- استفاده از مروگر کروم

مطالب مرتبط
نویسنده مطلب
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
هیچ کامنتی ثبت نشده، اولین کامنت باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

مسیرهای ارتباطی