روش‌های افزایش بازدید سایت

فهرست مطلب :

برای افزایش بازدیدسایت یا بالا بردن بازدید از سایت، این 13 ترفند شیطانی را بردارید:

  1. تحقیق درباره کلمات کلیدی
  2. مشخص کردن کلمات کلیدی اصلی و فرعی
  3. استفاده از لانگ تیل ها
  4. بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت
  5. گرفتن بک لینک
  6. پایش ترافیک سایت
  7. به‌روز رسانی محتوای قدیمی
  8. نوشتن و نشر مطلب در تاریخ‌های مشخص
  9. به اشتراک گذاری مطالب
  10. ارسال مطالب به ایمل مخاطبین
  11. کامنت گذاری
  12. نشر محتوای طولانی
  13. زیر نظر داشتن رقبا

1- مطمعن بشید کلمات کلیدی را درست انتخاب کردید.

پس اول یه تحقیق درباره کلمات کلیدی یا همون کیورد ریسرچ انجام بدید. حتی اگه قبل اینکارا کردید، بهتون توسیه مکینم که این ملب را بخونید و مجدد کلمات کلیدی سایت خودتون را بررسی کنید. به دو دلیل، اول اینکه این راه که بنده به شما معرفی مکنم خیلی کاربردی هست و دوم اینکه حتما هر چند مدت یکبار، سعی کنید مجدد یه کیورد ریسرچ انجام بدید. چون ممکنه کلمات کلیدی جدید بین کاربرها ترند شده باشه.

2-کلمات کلیدی اصلی سایت را مشخص کنید.

مثلا اگه شما فروشگاه لوازم کوهنوردی دارید، بعد از انجام مرحله اول، لیست بلند بالایی از کلمه‌ها،عبارات و جمله های کلیدی را خواهید داشت.

من حدس میزنم برای چنین شغلی، یعنی فروش محصولات کوهنوردی، حداقل  3000 کلمه و عبارت کلیدی برای بررسی داشته باشید. توی این مرحله این کلمات را بر اساس نیت سرچ یا search intention  دسته بندی کنید. منظور از نیت سرچ، قصد کاربر پشت سرچ کردن عبارت‌ها و کلمات کلیدی در گوگل هست. بعضی مواقع ممکنه برای خرید باشه، بعضی مواقع ممکنه برای کسب اطلاعات، بعضی مواقع برای پیدا کردن یک برند خاص و …


این دسته‌بندی میتونه 5 تا 10 دسته داشته باشه ولی مهمترین دسته بندی ها شامل، دسته تجاری است، اطلاعاتی،مکان یابی و خرید می‌شوند.

بعد از قراردادن کلمات در این دسته بندی ها، حالا نوبت گروه بندی کلمات کلیدی میشه.

مثلا عبارت هایی مثل : 1-خرید کفش کوهنوردی 2-کفش کوهنوردی 3-قیمت کفش کوهنوردی 4-فروشگاه کفش کوهنوردی 5- کفش کوه 6-خرید کفش کوه. در یک گروه قرار میگیرند که سر دسته اونها ، کفش کوهنوردی هست.

به عبارتی کفش کوهنوردی، کلمه کلیدی اصلی شما میشه.

حالا ممکنه در هنگام دسته‌بندی کلمات در مرحله 2، شما به کلماتی بر خورده باشید که حالت اطلاعاتی دارند، مثلاً: ویژگی های کفش کوه، بهترین کفش کوهنوردی برای تابستان، کفش کوهنوردی چهار فصل.

این کلمات در واقع باید به شکل مقاله در سایت شما دربیاند و به کلمه اصلی یعنی کفش کوهنوردی لینک بدند.

در سئو ما به این کار یعنی قراردادن یک کلمه بعنوان کلمه اصلی و ستون وب سایت و انتخاب یکسری کلمات و عبارتهای دیگه بعنوان سرتیتر مقاله، پیلار و کلاستر میگیم. pillar به معنی ستون و cluster به معنی خوشه.

این کار را با دقت و وسواس زیاد برای تمام کلمات کلیدی انجام بدید.

من خودم یه جدول اکسل درست میکنم و بعد کلمات را دسته بندی میکنم و بعدش گروه بندی.

3- استفاده از لانگ تیل‌ها

عبارتهای طولانی یا long tails، گزینه خوبی برای افزایش بازدید سایت هستند چون همه به سمت تک کلمه‌ای ها میروند. بنابراین رقابت کمتری روشون هست. در ضمن چون طولانی هستند، راحتر میتونیم بفهمیم قصد کاربر از جستجو چی بوده، بنابراین همونچیز را براش آماده میکنیم.

4- سعی کنید سایت سریع و زیبایی داشته باشید.

گوگل روی مسئله سرعت سایت، قابل استفاده بودن و در کل عملکرد سایت در هنگام تعامل کاربران، بسیار حساسه.

5-بک لینک بسازید برای سایتتون .

شما بعد از دسته‌بندی و گروه‌بندی و سپس تولید محتوا و بعد از آن بهینه‌سازی سایت، باید به فکر افزایش شهرت سایتتون هم باشید. پخش شدن لینک سایت شما در سایت های دیگه مزایای زیادی داره. ترافیک بیشتر به سایت شما میاد و از طرفی گوگل با مشاهده لینک سایت شما در سایت‌های معتبر دیگه، اعتبار خوبی برای سایت شما قائل میشه و در نتیجه، رتبه سایت شما بهتر و بازدید ساید شما هم بیشتر میشه. پس به فکر گرفتن بک لینک یا لینک‌سازی خارجی باشید.

6- تحت نظر داشتن ترافیک سایت

ترافیک سایت را زیر نظر بگیرید تا همیشه ایده‌های جدید را پیدا کنید و وقتی دیدید یه صفحه داره خوب بالا میاد در گوگل، پشتش را بگیرید و کمک کنید پا بگیره. این کارا با سرچ کنسول انجام بدید. بعد از آشنا شدن با گوگل سرچ کنسول و نحوه کارش، سراغ گوگل آنالیتیکس و گوگل لوکر استدیو هم برید. اینها از بهترین ابزارهای پایش ترافیک سایت هستند.

7-بروزرسانی محتوا قدیمی

یکی از شگردهای افزایش بازدید سایت، اینه که شما محتوانون را به روزرسانی کنید. گوگل به تازگی محتوا بسیار اهمیت میده. بنابراین هربار که شما مقاله یا محصول خودتون را بروزرسانی میکنید، گوگل متوجه میشه. سعی کنید در هنگام بروزرسانی، سئو تایتل و متا دیسکریپشن مطلب را هم بازبینی کنید.

8-نوشتن مقاله بصورت مستمر و در تاریخ‌های مشخص

با توجه به محدود بودن منابع گوگل برای جستجوی صحنه بیکران وب، گوگل برای هر سایتی یک سهمیه خزش در نظر گرفته . گوگل برای شناسایی صفحات جدید شما هر بار رباط هایی را به سمت سایت شما ارسال میکنه. تعداد این رباط های بستگی به میزان به‌روز بودن سایت شما داره. هر چقدر به‌روزتر باشه و تعداد مقالات منتشر شده در هفته بیشتر باشه، گوگل رباط های بیشتری به سایت شما میفرسته و در نتیجه سایتتون سریعتر ایندکس میشه.

اگر مطلب کافی برای انشتار ندارید، سعی کنید مالب را در تاریخ های خاص مثلا هر 15 ام یا هر شنبه یا هر 40 روز یکبار منتشر کنید.

اگر دیگه مطلبی برا انتشار نموند، سعی کنید، اخبار و وقایع شرکت یا کسب و کارتون را داخل سایت منتشر کنید.

9-به اشتراک گذاری مطالب

هر بار که ملب مینویسید سعی کنید در استوری اینستاگرام یا در لینکدین هم به اشتراک بگذارید و اطرافیانتون را از انتشار مطلب جدید رد سوشال مدیا باخبر کنید.

10-ارسال مطالب سایت به ایمل مخاطبین

هیچکسی منکر تاثیر خبرنامه و ایمیل مارکتینگ در بالابردن بازدید از سایت نیست. سعی کنید یه راهی برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ پیدا کنید.

11-کامنت بزارید

توی بحث مشابه در سایت های دیگه مشارکت کنید و لینک مقاله خودتون رد کامنت های به اشتراک بگذارید. از سایت gravatar.com میتونید استفاده کنید. به اینصورت که بعد از ثبت نام در این وب سایت، شما امکان این را دارید که پروفایلتون را تکمیل کنید و اسم وب سایت خودتون را هم بهش بدید. بعد از این، هرجا کامنت بزارید، لینک وب سایت

شما به اسمتون در کامنت ها چسبیده میشه.

12-نشر محتوای طولانی

من زیاد موافق این مسئله نیستم، ولی اگر نیاز بود که محتواتون طولانی باشه، اینکار را بکنید.

13-پایش رقبا

چهار چشمی رقبای خودتون را زیر نظر بگیرید. ممکنه کیورد هایی را بکار ببرند که شما ازش غافل شدید. بعضی از ابزارهای سئو این امکان را برای شما فراهم کردن که بتونید این کیوردها را مشاهده کنید. ما به این مسئله میگیم keywrod gap. با شناسایی کیورد گپ های جدید، بازدید سایتتون را بالا ببرید.

مطالب مرتبط
نویسنده مطلب
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
رسول قجاوند
رسول قجاوند
سلام دوست عزیز،وردپرس به من شانس داشتن یه زندگی بهتر و آینده روشنتر داده،با یادگرفتن وردپرس و سئو تونستم زندگی بهتری داشته باشم و تصمیم گرفتم دیگران هم این را تجربه کنند، خوشحالم که خط‌اول را برای یادگرفتن انتخاب کردی. نظر یادتون نره !
هیچ کامنتی ثبت نشده، اولین کامنت باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

مسیرهای ارتباطی